Niepubliczna Szkoła Podstawowa VICTORIA CENTER PRIMARY SCHOOL

12/10/2022

3 dniowa wycieczka do Zamku Czocha i Wrocławia

Zamek Czocha – dzień pierwszy wycieczki.

Zamek Czocha przywitał nas piękną, jesienną aurą. Jest jednym z niewielu miejsc w Polsce, gdzie przeszłość łączy się z przyszłością.

Pobyt rozpoczęliśmy żywą lekcją historii dotyczącą czasów średniowiecza okraszoną barwnymi  legendami  i zasłyszanymi opowieściami. Niesamowitych wrażeń dostarczyło nam nocne zwiedzanie zamku. Średniowieczne zamczysko kryje w swych murach wiele sekretów skrzętnie ukrywanych przez kolejnych właścicieli, a odtajnianych przez dzisiejszych odkrywców. Stylowe, licznie połączone ukrytymi przejściami komnaty. Tajemniczość miejsca sprawiła, że zwiedzanie było niezapomnianą przygodą.

Dzień drugi rozpoczęliśmy śniadaniem, następnie pożegnaliśmy gościnne progi zamku i ruszyliśmy na dalszą część wycieczki do Wrocławia.

Wrocław – dzień drugi i trzeci wycieczki.

Wrocław to jedno z największych i najpiękniejszych miast w Polsce dlatego tak bardzo chcieliśmy je zobaczyć.

Drugi dzień wycieczki spędziliśmy poznając magiczne zakątki Wrocławia – spacerowaliśmy starym miastem poszukując słynnych krasnali. To najlepszy sposób na zwiedzanie wrocławskiego Rynku. Okazuje się, że krasnale zamieszkują także place, parki, miejskie deptaki i inne zakątki. Czasem znaleźć je można w zupełnie nieoczekiwanych miejscach, na przykład na dachu tramwaju jeżdżącego po mieście.

Kolejnym punktem na naszej wrocławskiej mapie było Kolejkowo. Atrakcja Kolejkowo mieści się w najwyższym budynku we Wrocławiu, w Sky Tower. Mieliśmy okazję wziąć udział w kreatywnych warsztatach, które przeniosły nas w świat modelarstwa. Kolejkowo zabrało nas w podróż przez miniaturowy świat czyli ogromną makietę, atrakcję tętniącą życiem przedstawiającą wspaniały Dolny Śląsk.

Starsze klasy odwiedziły Muzeum Pana Tadeusza. Lekcja w Muzeum prowadzona była przez specjalnie przeszkolonego edukatora, który wzbogacił lekcję o działania interaktywne, bazujące na rozmowie i korzystające z bogatego zaplecza multimediów. Podjęliśmy nawet próbę zrozumienia historii ojczyzny i swojej tożsamości narodowej.

Wieczór zakończyliśmy podziwiając Multimedialny Pokaz Fontann. Wrocławska Fontanna jest największą w Polsce i jedną z największych w Europie. Wodne widowisko zsynchronizowane było ze starannie dobraną muzyką, spektakularnym oświetleniem oraz multimedialnymi animacjami dając niesamowite wrażenie artystyczne. Wszyscy byliśmy zachwyceni tym pokazem.

Ostatniego dnia odwiedziliśmy Ogród Zoologiczny. ZOO Wrocław to największy ogród zoologiczny w Polsce. Żyje tu ponad 12 tysięcy zwierząt reprezentujących 1100 gatunków – większość z nich jest na wyginięciu. Wizyta w Ogrodzie Zoologicznym była obowiązkowym punktem naszego pobytu we Wrocławiu. Największe wrażenie wywarło na nas Afrykarium. Zobaczyliśmy niezwykły świat „Czarnego Lądu” od plaży Morza Czerwonego po dżunglę Kongo. Zachwyciły nas m.in. żółwie, kolorowe ryby, hipopotamy, płaszczki, rekiny, pingwiny i krokodyle oraz zjawiskowe manaty. To było niesamowite przeżycie!

Późnym popołudniem nastał czas powrotu do domu. Zmęczeni, ale pełni pozytywnych emocji wróciliśmy autokarem pod naszą szkołę skąd odebrali nas stęsknieni rodzice.

Wrocław, do zobaczenia ponownie!