Just as you are
Projekt EFS
Cel projektu
Celem projektu „Just as you are” jest zapewnienie dostępu do dobrej jakości włączającego kształcenia 150 (59 K, 91M) uczennic/uczniów kształcenia ogólnego, w tym w szczególności 72 (31 K, 41 M) uczniów/uczennic ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczęszczających do Niepublicznej Szkoły Podstawowej Victoria Center Primary School we Wrząsowicach poprzez organizację zajęć dodatkowych, zapewnienie im odpowiednich warunków do rozwijania indywidualnego potencjału oraz poprawę dostępności budynku szkoły, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb, a także objecie 13 (10 K, 3 M) nauczycielek/nauczycieli szkoleniami i studiami podyplomowymi.
Okres realizacji projektu: 01.05.2024-31.03.2027
Opis projektu
W okresie realizacji projektu wsparciem w postaci zajęć dodatkowych wynikających z realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej zostanie objętych 72 uczniów/uczennic (31 K, 41 M) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi, w wieku szkolnym, uczęszczających do przedmiotowej szkoły podstawowej realizującej kształcenie ogólne, zamieszkujących lub uczących się na terenie województwa małopolskiego, w szczególności gminy Świątniki Górne. 150 uczniów (59 K, 91M) zostanie objętych działaniami integracyjnymi.
Wsparciem objętych zostanie także 14 osób (10 K, 3 M) kadry pedagogicznej, u których zdiagnozowano konieczność podnoszenia kompetencji do pracy z uczniem z SPE. Nauczyciele zostaną objęci szkoleniami oraz studiami w zakresie podnoszenia świadomości i umiejętności do rozpoznawania indywidualnych potrzeb ucznia oraz pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami.
W ramach projektu nastąpi również poprawa dostępności architektonicznej szkoły oraz dostosowanie pomieszczeń i ich wyposażenia do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Zaplanowano także realizację warsztatów z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji oraz spotkania z przedstawicielami różnych grup społecznych.
Efekty, rezultaty
Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 121 (48K, 73M),
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 11 (9K, 2M),
Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 1
Wartość Projektu (całkowity koszt Projektu): 862 677,68 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 733 276,02 zł