Niepubliczna Szkoła Podstawowa VICTORIA CENTER PRIMARY SCHOOL

Szkoła

Od 2011 roku zapewniamy najwyższe standardy edukacyjno-wychowawcze, zawsze na pierwszym miejscu stawiając potrzeby dzieci.
Historia szkoły

“Nasza przygoda z edukacją zaczęła się w 2003 roku.
Na początku była szkoła językowa, potem przedszkole Lenkowo. Stało się ono przyjaznym, klimatycznym miejscem do opieki i rozwoju dzieci. Rodzice byli pod takim wrażeniem jakości usług i tego, jak sprawujemy opiekę na etapie wychowania przedszkolnego,
że bardzo nas zachęcali, by kontynuować tej jakości usługi edukacyjne.

Stąd pomysł na szkołę.

Zaczynaliśmy od jednej klasy, czyli pierwszej, później była druga, trzecia. Wszystko odbywało się tuż obok,
w moim rodzinnym domu. Mieszkaliśmy na pierwszym piętrze. Dom od początku miał przestrzeń
na działalność gospodarczą na parterze, więc pomieszczenia były już odpowiednich rozmiarów. Później okazało się, że szybko idziemy do przodu i cały dom stał się pokaźnym budynkiem szkoły.

Byliśmy ogromnymi optymistami.

W związku z rozwojem, szkoła była kilka razy przebudowywana. Mam sentyment do tych ścian. Gdy wchodzę
do niektórych pomieszczeń, przypominam sobie: to była moja kuchnia, tu był salon, tu toczyło się życie rodzinne.

Zakończyliśmy rozbudowę, teraz skupiamy się na tym, żeby nieustannie rozwijać się pod względem dydaktycznym, gromadzić wokół siebie nauczycieli, którzy mają niestandardowe podejście do edukacji,
są zaangażowani, wychodzą poza ramy i czują, o co nam chodzi.

Cały czas chcemy kontynuować idee, które nam przyświecały od początku: zapewnienie uczniom wszechstronnego rozwoju, kameralność, indywidualne podejście, pochylenie się nad każdym dzieckiem, poszerzony język angielski i dodatkowe zajęcia uzupełniające podstawę programową. A przede wszystkim rozwój kompetencji kluczowych, niezbędnych do dobrego życia.


Przez te wszystkie lata osobiście jestem zaangażowana w prowadzenie placówek, realizację pierwotnej wizji, dbałość o szczegóły, rozwój i budowanie zespołu współpracowników. 
To ludzie tworzą miejsca; wierzę, że tylko dzięki odpowiednim osobom, które mają pasję, przyjazne podejście do dzieci i chętnie się angażują, możemy wszyscy iść do przodu.”

Wioletta Kotarba- Kolber
Dyrektor Szkoły

Dyrektor Generalna
Kompleksu Edukacyjnego Victoria Center- Lenkowo

Nasze zasady

W naszej szkole przestrzegamy zasad, które mają służyć uczniom – zapewniając im ciągły rozwój i sukcesy w nauce, bezpiecznej i przyjaznej atmosferze.

Wszechstronność

Dbamy o całościowy rozwój ucznia:
umysłowy, społeczny, emocjonalny i moralny.
Oferujemy szereg dodatkowych aktywności, które rozwijają konkretne umiejętności, uczą wartości
i otwartości na świat.

Bezpieczeństwo

Troszczymy się o dobro
i bezpieczeństwo dziecka.
Budynek szkoły jest niedostępny dla osób postronnych, a dzieci pod stałą opieką pedagogów.

 

Rozwój

Inspirujemy i zachęcamy do rozwoju
talentów i zainteresowań.
Prowadzimy autorski program motywacyjny Stars Catchers oraz warsztaty projektowe. Dostosowujemy ofertę zajęć dodatkowych do zainteresowań uczniów.

Rekrutacja
>

Kadra

Szkoła zarządzana jest przez doświadczony zespół pedagogów i managerów.
Nasi nauczyciele to doświadczeni pedagodzy, stale rozwijający kompetencje
w swoich specjalizacjach, otwarci na poszukiwanie nowych, angażujących
uczniów form nauki.

Wioletta Kotarba- Kolber
Dyrektor Generalna Kompleksu Edukacyjnego Victoria Center- Lenkowo
Irena Dymek
Dyrektor Szkoły
Helena Pietrzak
Wicedyrektor ds. pedagogicznych
Piotr Kolber
Dyrektor Administracyjny
Dariusz Góra
Dyrektor Finansowy
Aleksandra Pawłowska- Kotewicz
Kierownik Sekretariatu
Społeczność

Samorząd
Uczniowski

Corocznie wybierany samorząd uczniowski zajmuje się organizacją wydarzeń dla uczniów, a także wraz ze swoim opiekunem, organizuje akcje charytatywne, angażując całą społeczność uczniowską.

Rozwój ku przyszłości

Razem z rodzicami wspieramy każde dziecko w poszukiwaniu własnej drogi edukacyjnej. Wzmacniamy jego kreatywność, zdolności komunikacyjne, uczymy myślenia krytycznego oraz ćwiczymy współpracę w grupie (kompetencje 4K). Dbamy o bliski kontakt z szeroko pojętą kulturą i sztuką, który kształtuje wrażliwość człowieka na otaczający go świat. We współpracy z Instytutem Myślenia Krytycznego wprowadzamy metody pracy rutynami myślenia krytycznego, stworzonymi na Uniwersytecie Harvarda, w ramach edukacyjnej grupy badawczej Project Zero.

Wspólnie działamy
dla innych

Wrażliwą i zaangażowaną społeczność budujemy poprzez różnorodne akcje charytatywne całej szkoły oraz wolontariat, w którym chętnie działają uczniowie klas 4-8. Wierzymy, że takie projekty rozwijają empatię naszych uczniów i pokazują im, że każdy może mieć wpływ. W ramach programu motywacyjnego Stars Catchers rozwijamy działania w ramach kategorii UCZYNNOŚĆ, promując proaktywność, wrażliwość na drugiego człowieka oraz budując motywację wewnętrzną i zaangażowanie. Te cechy to niezbędne cechy  liderów, w które chcemy wyposażać już teraz naszych uczniów.
Skontaktuj się
>

Zdjęcia szkoły. Zapraszamy na spacer po naszej placówce

Bezpieczna, kolorowa i przyjazna przestrzeń dostosowana do potrzeb uczniów i komfortu nauki. Wszystkie sale wyposażone są w rzutniki multimedialne, używamy również tablic interaktywnych i innych nowoczesnych pomocy dydaktycznych.

Jadłospis

Zróżnicowana
i smaczna dieta z własnej kuchni

Śniadanie
Skład:
Jajecznica ze szczypiorkiem, sałatka ze świeżych warzyw, chleb pełnoziarnisty, weka, masło/ zupa mleczna z płatkami kukurydzianymi, kompot wieloowocowy
Przekąska
Skład:
Sałatka ze świeżych owoców z bakaliami
Obiad - zupa
Skład:
Pomidorowa z ryżem brązowym
Obiad - II danie
Skład:
Łosoś z pieca parowego w sosie bazyliowym, ziemniaki zapiekane z ziołami, surówka z czerwonej kapusty, kompot wieloowocowy
Podwieczorek
Skład:
Placki pancakes z syropem klonowym, świeży owoc, kompot wieloowocowy
Nasze jadłospisy układa dietetyk, posiłki przygotowujemy we własnej kuchni, ze składników od sprawdzonych dostawców.
Jakość żywienia jest dla nas bardzo ważna!

Przykładowy plan dnia

Dbamy, aby w planie dnia uczniowie mieli czas nie tylko na naukę, ale także aktywny odpoczynek
i integrację- na świeżym powietrzu, w zewnętrznej sali plenerowej Jedenastka, w “bazie”, na hali sportowej lub w strefie uważności Lamma Land.

7:00–8:00
Świetlica poranna
7:15–8:00
Koła zainteresowań dla uczniów z klas 4—8
8:00–8:30
Wspólne śniadanie na stołówce
8:30–12:30
Zajęcia lekcyjne
12:30–13:00
Przerwa na świeżym powietrzu
13:00–13:30
Wspólny obiad na stołówce
13:30–15:00
Zajęcia lekcyjne
15:00–18:00
Kreatywna świetlica z podwieczorkiem, zajęcia dodatkowe

Nauka i rozwój

Każdemu dziecku stwarzamy warunki zrównoważonego rozwoju poprzez zaoferowanie mu dostępu do innowacyjnych zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych oraz programu rozwoju mocnych stron “Działam i rozwijam się”.

Klasy 1–3

Zajęcia integracyjno-
rozwojowe, sportowe
i artystyczne. Scouting, Cooking- zajęcia praktyczne w j. angielskim, taniec, teakwondo, bajkoterapia.

Klasy 4–5

Zajęcia uzupełniające dla klasy 4, zajęcia Listening & Speaking z j.angielskiego, oraz j. hiszpański, warsztaty projektowe

Klasy 6–8

Dodatkowe lekcje matematyki, stałe zajęcia integracyjno- rozwojowe, Listening& Speaking, warsztaty projektowe m.in. z wystąpień publicznych.

Klasy 7–8

Zajęcia fakultatywne z  przedmiotów egzaminacyjnych, Listening & Speaking, korzystając z rozwiązań współczesnej technologii, klasa 8- kurs przygotowawczy do egzaminu ósmoklasisty.

Zajęcia dodatkowe

Szkoła inspiruje i zachęca do rozwoju osobistego ucznia, jego talentów i zainteresowań.

Stawiamy na nowoczesne i twórcze podejście do nauki języków obcych oraz bogatą ofertę zajęć dodatkowych, rozwijających indywidualne pasje uczniów.

pianino, wokal, gitara, ukulele, zespół muzyczny

gimnastyka korekcyjna, Krav Maga- samoobrona

terapia logopedyczna, dogoterapia

joga

spotkania ze sztuką, atelier

tenis, badminton

młody programista, webmastering,
programowanie kontrolerów

warsztaty teatralne,
klub kreatywnych

szachy

Nasze mundurki

W naszej szkole uczniowe noszą wygodne mundurki szkolne zapewniające równość każdemu dziecku. Na mundurek składa się czerwony i szary sweterek z logo szkoły – podkreślający przynależność do naszej przyjaznej i bezpiecznej społeczności oraz biała, bawełniana koszulka i szara spódnica lub spodnie. Ważne jest dla nas, aby nikt w szkole nie czuł się wykluczony np. poprzez sposób ubierania się, marki ubrań itp.

Dokumenty szkoły

Statut szkoły

Ochrona małoletnich VCPS

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych z zastosowaniem monitoringu wizyjnego

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych (w przypadku współadministrowania danymi)

Wymagania edukacyjne

Klasa 1

Wymagania edukacyjne

Edukacja wczesnoszkolnaJęzyk angielskiReligiaTaekwondo

Klasa 2a

Wymagania edukacyjne

Edukacja wczesnoszkolnaJęzyk angielskiReligiaTaekwondo

Klasa 2b

Wymagania edukacyjne

Edukacja wczesnoszkolnaJęzyk angielskiReligiaTaekwondo

Klasa 3

Wymagania edukacyjne

Edukacja wczesnoszkolnaJęzyk angielskiReligiaTaekwondoWychowanie fizyczne

Klasa 4

Wymagania edukacyjne

Język polskiJęzyk angielskiJęzyk hiszpanskiMatematykaHistoriaMuzykaPrzyrodaWFPlastykaTechnikaInformatykaReligia

Klasa 5

Wymagania edukacyjne

Język polskiJęzyk angielskiJęzyk hiszpanskiMatematykaHistoriaMuzykaBiologiaGeografiaWFPlastykaTechnikaInformatykaReligia

Klasa 6

Wymagania edukacyjne

Język polskiJęzyk angielskiJęzyk hiszpanskiMatematykaHistoriaMuzykaBiologiaGeografiaWFPlastykaTechnikaInformatykaReligia

Klasa 7

Wymagania edukacyjne

Język polskiJęzyk angielskiJęzyk hiszpanskiMatematykaHistoriaMuzykaBiologiaChemiaFizykaGeografiaWFPlastykaInformatykaReligia

Łatwo do nas dotrzeć!

Dojazd

VICTORIA CENTER
PRIMARY SCHOOL
ul. Spacerowa 8,
32-040 Wrząsowice, k. Krakowa

Zobacz na mapie

SZKOLNY BUS

AUTOBUSY 135, 165, 215, 225,